styrkaochstrid.blogg.se

Drömmen i oss lever

Kategori: Politik

Låten Svarta duvor och vissna liljor (videon som jag la upp) har stoppats att spela på radio så den anses att inte vara opartisk då den har starka ställningstagande, bland annat emot Sverige Demokraterna och Moderaterna. Lite skrattretande måste jag säga, eftersom vi har yttrandesfrihet i Sverige och att de sjunger om att de är emot racism. Var är felet där om jag får fråga? Är inte det bra att någon vågar ta upp kampen emot rasicmen?

Källa finns här!
 
Jag tycker den är en väldigt bra låt, som tar upp väldigt aktuella problem. Rasicmen ökar i Sverige, se bara attacken som nazisterna gjorde emot människor demonstrerade emot racism. Något jag kommer ta upp i ett annat inlägg. I vilket fall så är rasicmen ett stort problem, och Sverige Demokraterna har legat lite i blåsväder när det kommer till sådana frågor. Så varför inte uttrycka sina känslor genom en låt, så att man kan beröra andra också? 
 
Självklart så kanske de använde sig av lite väl starka uttryck som kan uppfattas som hot, men ändå så gör de det för en bra sak anser jag. Låten är powerfull och jag önskar att fler vågade göra detta som Timbuktu och Kartellen! Ta dem som förebilder!
 
 
Peace!
 
 
 
Kommentera inlägget här: